‫الأرض الموعودة‬ (Arabic Edition) By باراك أوباما

Special Edition ‫الأرض الموعودة‬ (Arabic Edition) with FREE MOBI EDITION Download Now!



Kindle Store,Kindle eBooks,Biographies & Memoirs ‫الأرض الموعودة‬ (Arabic Edition) باراك أوباما
 5


Related Ebook :


Download
PDF Solitary Fitness - You Don't Need a Fancy Gym or Expensive Gear to be as Fit as Me with Free PDF EDITION Download Now!

Download Mobi Look Me in the Eye: My Life with Asperger's with FREE EASY Reading Download Now!

Download Best Edition Paris to the Moon with FREE MOBI EDITION Download Now!

Download Best Edition Switch, Debarge, Motown & Me! with Free EASY Reading Download Now!

Download Best Edition When the Heart Waits: Spiritual Direction for Life's Sacred Questions (Plus) with FREE EASY Reading Download Now!

Download Best Edition NYPD TRUE: TRUE STORIES FROM ONE OF THE NYPD'S MOST DECORATED OFFICERS with Free EASY Reading Download Now!

Download Mobi The Life of George Washington Volume 1 (Original and Unabridged Content) (Old Version) (ANNOTATED) with FREE EASY Reading Download Now!

Download Mobi Blood Will Out: The True Story of a Murder, a Mystery, and a Masquerade with FREE PDF EDITION Download Now!

Download Special Edition Abraham Lincoln - A Biography with Free EASY Reading Download Now!

Download PDF The New Tsar: The Rise and Reign of Vladimir Putin with Free EASY Reading Download Now!

Special Edition ‫الأرض الموعودة‬ (Arabic Edition) with FREE MOBI EDITION Download Now!


في الجزء الأول من مذكّراته الرئاسية، المثيرة والمنتظرة، يروي باراك أوباما قصّة رحلة تكاد تكون خيالية لشابّ بدأ بالبحث عن هويّته فأصبح قائدًا للعالم الحرّ، واصفًا فيه، بتفاصيل شخصية لافتة، كيف تعلّم السياسة واللحظات المهمّة من العهد الأول في رئاسته التاريخية، زمن تحوّلات كبيرة واضطرابات.يأخذ أوباما القارئ في رحلة آسرة، بدءًا من تطلّعاته السياسية الأولى إلى انتصار المؤتمر الحزبي في ولاية أيوا الذي أظهر قوّة النشاط الشعبي، في ليلة فاصلة، في الرابع من نوفمبر من عام 2008، عندما انتُخب الرئيس الرابع والأربعين للولايات المتّحدة الأميركية، وأصبح أول أميركي من أصل أفريقي يشغل أعلى منصب في البلاد.حين يتمعّن في ماهية الرئاسة، يقدّم لنا أوباما استكشافًا فريدًا وعميقًا للمدى الهائل للسلطة الرئاسية وفي الوقت نفسه لحدودها. يدعونا لنلقي نظرة جديدة على ديناميّات السياسة الحزبية الأميركية والدبلوماسية الدولية. يُدخل أوباما القارئ إلى المكتب البيضاوي، وإلى غرفة العمليات في البيت الأبيض، وإلى موسكو والقاهرة وبكين ومناطق أخرى من العالم. يطلعنا على أفكاره عند تشكيل الحكومة ومصارعة الأزمة المالية العامّة، عند تقييمه لدهاء فلاديمير بوتين، وتغلّبه على صعاب بدت مستعصية لتمرير قانون الرعاية الصحّية. يعرض لنا الأوقات التي اشتبك فيها مع الجنرالات بشأن استراتيجية الولايات المتّحدة العسكرية في أفغانستان أو عند قيامه بالإصلاحات في وول ستريت. يروي لنا مواجهته للانفجار المدمّر لمنصّة ديبووتر هورايزن، وحين أذن بعملية نبتون سبير، التي أدّت إلى مقتل أسامة بن لادن.الأرض الموعودة كتاب في غاية الحميمية وفيه تأمّل داخلي، إذ يحكي قصّة رهان رجل مع التاريخ، وإيمان منظّمٍ اجتماعي يُختبر على المسرح العالمي. أوباما يصارحنا بشأن عملية التوازن المترتّبة على رجل أميركي من أصل أفريقي يترشّح لمنصب الرئاسة: أن يجسّد توقّعات جيل تحرّكه عناوين “الأمل والتغيير” من جهة، ومواجهة التحدّيات الأخلاقية التي قد تنتج عن القرارات البالغة الأهمّية من جهة أخرى. يتكلّم بأمانة عن القوى التي عارضته في الداخل والخارج، عن تأثير العيش في البيت الأبيض على زوجته وابنتيه.لم يخشَ أوباما الكشف عن شكّه في نفسه أحيانًا وعن خيبات أمله، إلّا أنّه لم يتراجع أبدًا عن إيمانه بأنّه داخل التجربة الأميركية العظيمة، التقدّم ممكن دائمًا.يجسّد هذا الكتاب القويّ والبديع في صياغته، قناعة باراك أوباما بأنّ الديمقراطية ليست هبة من العلى بل هي شيء قائم على التعاطف والتفاهم والبناء المشترك، يومًا بعد يوم.

At this time of writing, The Ebook ‫الأرض الموعودة‬ (Arabic Edition) has garnered 9 customer reviews with rating of 5 out of 5 stars. Not a bad score at all as if you round it off, it’s actually a perfect TEN already. From the looks of that rating, we can say the Ebook is Good TO READ!


Special Edition ‫الأرض الموعودة‬ (Arabic Edition) with FREE MOBI EDITION!





Related Ebook :


Download Best Edition Routledge Research in Music (31 Book Series) with Free MOBI EDITION Download Now!

Download Audio Book JOE vs Trump: The Ultimate Collection of the 46th President of the United States' Speeches, Gags and other Biden History with FREE MOBI EDITION Download Now!

Download PDF Ric Flair: To Be the Man (WWE) with Free PDF EDITION Download Now!

Download Audio Book Donald Trump - An American Hero with FREE EASY Reading Download Now!

Download Special Edition I Am Here: The Journey from Fear to Freedom with FREE MOBI EDITION Download Now!

Download Best Edition The Boy Who Followed His Father into Auschwitz: A True Story of Family and Survival with Free MOBI EDITION Download Now!

Download Mobi Wishful Drinking with FREE EASY Reading Download Now!

Download Mobi JFK: Satyr, Sinner, Saint!: A half-century retrospect on a martyred playboy president with FREE MOBI EDITION Download Now!

Download PDF Jesus: The Greatest Life of All (Great Lives Series Book 8) with FREE PDF EDITION Download Now!

Download PDF Is Everyone Hanging Out Without Me? (And Other Concerns) with Free PDF EDITION Download Now!


Post a Comment